zaterdag 14 maart 2015

Leukste verjaardagscadeau contest

Hoe moeilijk kan het zijn? Het vinden van een cadeautje voor het zoontje van een vriendin die zondag a.s. 4 wordt. Nou, voor mij heel moeilijk en ik heb nog precies 8,5 uur de tijd vanaf morgenochtend half 9 om dit te fixen, dus alle hulp is welkom.



Het vinden van een cadeautje voor een kind tussen de 0-15 jaar is altijd een uitdaging voor mij geweest. Gewoonweg omdat ik helemaal niet thuis was/ ben in die leeftijdsgroep. Nu ik zelf een kind heb, kan ik mij prima redden op de afdeling baby's en dreumesen, maar alles daarboven blijft voor mij een raadsel. Op al het speelgoed staat tegenwoordig aangegeven vanaf welke leeftijd het geschikt is, maar van vriendinnen hoor ik vaak dat hun kinderen daar dan eigenlijk alweer te groot voor zijn. Een boek, spelletje of auto's doen het volgens mij altijd wel goed, alleen ben ik zo'n perfectionist die wil dat de jarige het cadeau, door mij gegeven, bombardeert tot het leukste cadeau van zijn verjaardag. Op het cadeau van zijn ouders en opa's en oma's na dan. Die zijn vaak niet te overtreffen en dat hoeft van mij dan ook niet. Ik ben de flauwste niet ;)

Nee, ik zoek een cadeau die hij niet meteen in de hoek gooit na het afgritsen van het cadeaupapier. Ik zoek een cadeau die hij meteen wil inzetten om mee te spelen, ondanks de irritante plastic verpakking die geen mens zonder gereedschap of grof geweld er af krijgt. Ik zoek een cadeau die hij direct aan alle visite laat zien, omdat hij er zo ont-zet-tend blij mee is! En dat alles met een budget van ca. €10 tot €15. Is dit mogelijk?

Zelf ben ik ook al even op zoek gegaan en ik kwam eigenlijk met één optie, namelijk: kinetic sand. Dat is me toch een uitvinding! Echt super cool! Voor de mensen die het niet kennen, hierbij een korte uitleg:

Kinetic Sands is een nieuw assortiment binnenspeelzand, ook wel magnetisch zand of kleefzand genoemd. Het stuift niet, kleeft en valt ook weer makkelijk uit elkaar. Maar je hebt er nooit troep van. Daarnaast is het ideaal en leuk speelgoedzand, omdat het talloze vormpjes kan aannemen en geen hinderlijk spoor van zand nalaat. Stofzuigen is niet nodig. Het kinetische zand is los, beweeglijk en kleverig tegelijk, antibacterieel en hypoallergeen.  


Ik heb het meteen even gecheckt bij mijn vriendin en die kende het zelfs niet. Terwijl zij juist nu in deze speelgoedfase hoort te zitten en niet ik! Maar, stel dat de intertoys dit niet op voorraad heeft, dan ben ik weer terug bij af. Dus op zoek naar een alternatief geschenk. En ook die heb ik gevonden via een collega, namelijk: Magic Jinn. (Nee, dat is niet de naam van mijn collega, maar van het speelgoed)

Magic Jinn weet waar jij aan denkt! Neem een dier in gedachten en beantwoord de vragen die Magic Jinn je stelt... raadt Magic Jinn het dier? Dan heeft Magic Jinn gewonnen. Maar ben jij dit grappige nieuwe vriendje te slim af en raadt hij het verkeerd? Dan ben jij de winnaar! 

Je moet echter wel tegen je verlies kunnen, want je wint het nooit, maar het is wel echt een gave kidsgadget! Alleen, denk ik maar leuk voor even en ik ben toch op zoek naar iets bljivends. Of in ieder geval waar een paar maanden actief mee gespeeld wordt en niet na 1 dag alweer de kast in verdwijnt.




Dus wie o wie heeft er nog leuke tips en ideeën. Please let me know door te reageren op deze blog! En gebruik ik je tip niet deze verjaardag, dan ongetwijfeld een volgende verjaardag. Want vanaf nu zit ik in een fase waarin kleine kindjes groot worden! Thanx. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten