donderdag 20 oktober 2016

Zou het dan toch...een tweeling?!


Augustus 2016: Alweer 3 weken voorbij. Zit nu op ruim 7 weken en maandag a.s. heb ik mijn eerste echo (met 8 weken). Ben echt zo benieuwd! 

Vorige week donderdag begonnen de klachten waar ik op aan het wachten was. Net als de vorige keer, kreeg ik rondom week 7 een vermindering van de eetlust.
Dus toen dat gevoel weer kwam was ik blij. Het zit nog goed. Maar toen kwam de misselijkheid en het maagzuur er ook nog bij. Hé, dat was niet de bedoeling. Misselijk van de honger, maar vervolgens niets kunnen eten omdat je daar misselijk van wordt. Pfff dat gevoel kende ik nog niet. Nog wat buikpijn en krampen er over heen en dat blije gevoel verdween snel.

Inmiddels is de pijn verdwenen en ben ik vooral heel de dag met eten bezig. Wat is licht verteerbaar voedsel (droge boterhammen, fruit, salade), heb ik daarvan voldoende in huis en op het werk? Ik moet eten voordat ik honger krijg, want anders is al mijn energie verdwenen. 
Sinds gisteren ben ik ook erg moe. Dus vroeg naar bed en goed geslapen, maar weer (of eigenlijk nog steeds) moe bij het opstaan.

Dit zet je wel aan het denken hoor?! Zullen het er twee zijn? Bij de eerste had ik nergens last van, alleen dat ik geen zin in bepaald soort eten had. Geen vlees, niet te kruidig, etc. En nu....

Dus vandaar dat ik echt uitkijk naar echo numero uno. Twee kinders zijn erg welkom. Ben ik meteen klaar met zwanger zijn na deze zwangerschap. Ik zou graag drie kinderen willen, maar geen drie keer zwanger zijn. Dus dacht ik al aan adoptie, maar een tweeling is natuurlijk een goed alternatief.

En natuurlijk weet ik dat zwangerschappen van elkaar kunnen verschillen, zonder dat er perse een tweeling mee gemoeid is. Maar zolang nog niets zeker is, kan ik best nog even dagdromen.

Waarschijnlijk gaan we morgen de familie op de hoogte brengen. Dit weekend heb ik waarschijnlijk nog een feestje, waar ik niet omheen kan. Vorige week keek mijn zusje al raar naar me, toen ik een spa rood nam op een feest. Ze hield wijs haar mond, maar ik weet dat zij het weet. Als ik dit weekend weer aan de spa ga, is het geen geheim meer, dan wil het liever toch zelf even vertellen.

Ik wilde echt graag wachten tot na de echo, maar helaas, had ik maar niet zo'n zuipschuit moeten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten